Kalevala Korun myymälät

kalevalakoru_kassaKalevala Koru Oy on yksi alansa suurimmista yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Yritys suunnittelee, valmistaa ja markkinoi korkealaatuisia kulta-, hopea- ja pronssikoruja tuotemerkeillä Kalevala Koru ja Lapponia Jewelry. Yrityksen liikevaihto on n. 14,5 milj. € ja henkilömäärä noin 140. Markkinointi & Mainonta -lehden tutkimuksen mukaan Kalevala Koru oli vuonna 2015 Suomen 11. arvostetuin brändi.

Yritys on investoinut vuosien ajan uusimpaan alan teknologiaan kuten 3D-tulostamiseen, nanoteknologiaan ja edistykselliseen tuotekehitykseen. Koruvalmistuksessa käytetään kierrätettyä hopeaa ja kultaa. Kaikki korut valmistetaan Suomessa.

Tuotanto sesonkeihin kassatietojen perusteella

Kalevala Koru käyttää Kassa.fi -järjestelmää kahdessa omassa vähittäismyymälässään Helsingin alueella sekä langattomassa messukassassa. Crafthouse räätälöi yritykselle järjestelmän, joka siirtää myytyjen tuotteiden tiedot suoraan toiminnanohjausjärjestelmään. Näin tuotantoa järjestellään sesonkeihin myynnin mukaan.

Lisäksi yrityksen kassajärjestelmä käsittelee omien kanta-asiakkaiden bonukset. Tulevaisuuden visioissa meillä on ajatus kanta-asiakkuuden yhdistäminen kivijalan ja verkkokaupan välillä.

Tällä hetkellä uudistamme kaikki maksupäätteemme modernimpiin ja turvallisempiin laitteisiin.

Yhdessä edelläkävijöitä

– Koska kassajärjestelmä tukee yrityksen ydintoimintaa, kannattaa toimittajat valita omien arvojen tukijasta, nyt eläkkeellä oleva Kalevala Korun tietohallintapäällikkö Tuula Aitta-Aho toteaa.

– Meidät tunnetaan ennakkoluulottomana edelläkävijänä, kansainvälistyvänä kasvuyrityksenä, vastuullisena toimijana sekä avoimena viestijänä. Meille sopii se, että yhteistyökumppanimme Crafthouse toimii samoin periaattein. Vaikka kassatoiminnot itsessään ovat hyvin helppokäyttöisiä, käyttöönottoprojekti oli yrityksessämme raskas ja avointa viestintää on tarvittu. Kasvuyrityksenä tämä pieni toimittaja on osoittanut vastuunsa kehittämällä asiakaspalveluaan ja ponnisteluista on tullut tunne, että he ottavat asiakkaan tosissaan, Aitta-Aho sanoo.