ASIAKASTYYTYVÄISYYTEMME ON MITATTU

Asiakkaidemme tyytyväisyys Kassa.fi -järjestelmäämme, sen toimintaan ja ominaisuuksiin on meille todella tärkeää. Siksi seuraamme asiakastyytyväisyyttä myös vuosittaisin asiakaskyselyin. Olemme kehittäneet ja kehitämme koko ajan edelleen kassajärjestelmäämme asiakkaitamme kuunnellen. Pohdimme, mitkä ovat ne tärkeimmät asiat, joilla kassatyö sujuu parhaiten.

Tilasimme Frank Communicationsilta asiakastyytyväisyyskyselyn, joka toteutettiin maalis-huhtikuun aikana. Otimme kyselyyn mukaan myymälärekisteristämme satunnaisotannalla 20 eri toimialoilla toimivaa asiakastamme, jotka käyttävät Kassa.fi -järjestelmää. Kysely kohdennettiin asiakkaille, joilla on käytössä vuoden 2006 jälkeen julkaistu ohjelmaversio, ja nämä asiakkaat ovat hajaantuneet tasaisesti ympäri Suomen. Kiitos kaikille kyselyyn osallistuneille! Saimme teiltä hyviä vinkkejä, kehitysehdotuksia sekä kiitoksia työstämme.

Asiakastyytyväisyyden trendi on jatkuvassa kasvussa, ja vastauksista voidaan myös nähdä korrelaatio asiakastyytyväisyyden ja ohjelmaversion tuoreuden välillä.

Millainen on sinun mielestäsi hyvä kassajärjestelmä?

Asiakkaidemme mielestä kassajärjestelmän tärkeimmät ominaisuudet ovat helppokäyttöisyys, nopeus ja monipuolisuus. Kysyimme myös, millaiset arvosanat asiakkaamme antavat Kassa.fi -järjestelmän ominaisuuksille kouluarvosana-asteikolla 4-10 (4=ala-arvoinen, 10=erinomainen).

Tässä tulokset:
– helppokäyttöisyys: 9
– nopeus: 8½
– monipuolisuus: 8½

Kiireisessä kassatyössä arvostetaan nopeaa ongelmanratkaisukykyä. Silloin kun omat neuvot eivät riitä, on aika ottaa yhteys Crafthousen asiakaspalveluun. Sehän onnistuu kätevästi suoraan Kassa.fi -ohjelman toiminnanohjauksen etusivulta klikkaamalla nappia ”Tuki”, tai kassaohjelmassa valitsemalla valikosta ”Tietoja Ohjelmasta” ja edelleen ”Tuki”. Myös nettisivultamme pääsee tukipalvelulomakkeelle klikkaamalla Asiakastuki-painiketta.

Asiakastukemme palvelee mitä moninaisimmissa kysymyksissä. Nyt puolestaan me kysyimme asiakkailtamme, onko Crafthousen asiakaspalvelu toiminut moitteettomasti. Meitä ilahdutti kuulla, että asiakaspalvelumme sai kouluarvosanan 8½ asteikolla 4-10. Asiakkaamme käyttävät meistä esimerkiksi tällaisia ilmaisuja: ”Olen saanut apua aina, kun olen tarvinnut”, ”Crafthouse on yhteistyökykyinen”, ”porukka on osaava, palveluhenkinen ja ystävällinen”.

Tällaiset kannustukset lämmittävät asiakaspalvelutiimimme mieltä ja auttavat meitä petraamaan asiakaspalveluamme entisestäänkin.